10 Growth Hacking tips voor ondernemers om je omzet te verdrievoudigen

Hoe beter je jouw klanten kent, hoe gemakkelijker het zal zijn om te bepalen hoe je hen het best kunt helpen.

Hoe bouw en groei je een succesvol bedrijf? Hoe begin je onderaan en groei je van regionaal naar nationaal of zelfs internationaal? Hoe genereer je verkopen op de automatische piloot en zorg je ervoor dat mensen je opmerken in een zee van andere bedrijven die om de aandacht van de consument worstelen? Als ondernemer kom ik deze vragen vaak tegen. Terwijl we vechten tegen de gevaarlijke bergopwaartse slag om te slagen, worden we geplaagd door een verscheidenheid aan angsten die moeilijk te overwinnen zijn.

We weten allemaal dat er licht is aan het einde van de spreekwoordelijke tunnel. Maar hoe kom je daar? Hoe kom je uit je huidige situatie van worstelen om je hoofd boven water te houden, om te zwemmen in een zee van winst? Is het makkelijk? Nee, zeker niet. Maar er zijn strategieën voor groeihacking die je nu kunt gebruiken om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Henry Ford heeft het ooit heel treffend gezegd: “Of je denkt dat je iets kunt doen of denkt dat je niets kunt doen, je hebt gelijk.” Dat betekent dat mindset alles is. Het vormt de basis voor ons vermogen om ons bedrijf te laten groeien, ongeacht in welk stadium we ons bevinden. Zie je, als je mentaal hebt opgegeven, heb je de strijd al verloren. De sleutel tot het winnen van leugens in je geest. Het begint en eindigt daar.


Beste groeihacking strategieën

Het komt neer op 10 zeer specifieke strategieën. Ze lijken misschien rudimentair of fundamenteel van buitenaf om naar binnen te kijken. Maar zonder deze eerst aan te pakken, kun je jouw kansen vaarwel kussen om een ​​enorm succesvol bedrijf tot leven te wekken.

1. Bouw een onweerstaanbare aanbieding en werk achteruit.

Een van de krachtigste strategieën voor groeihacking die je kunt gebruiken, is je te concentreren op het bouwen van het onweerstaanbare aanbod en achteruit te werken. Het aanbod is de sleutel. Natuurlijk moet je wel begrijpen wie je doelgroep is. Je moet jouw klant kennen. Anders, als je ze tot het laatste detail niet kent, hoe kan je dan verwachten dat het aanbod voor hen onweerstaanbaar is? Dus wat maakt een onweerstaanbare aanbieding?

  • Het is duidelijk en beknopt
  • Het lost het probleem op en lost de pijn op
  • Het roept krachtige sociale bewijselementen op
  • Het levert een enorme hoeveelheid waarde op
  • Het heeft een kogelwerende garantie
  • Er is een sterke call-to-action
  • Gebruikt schaarste om een ​​onmiddellijke reactie op te roepen

2. Besteed aandacht aan de gebruikerservaring.

Bekijk het vanuit het oogpunt van de klant. Analyseer de hele reis. Hoe ziet de gebruikerservaring eruit? Hoe effectief is jouw site bij het uitzoeken en doorlopen van de stadia van jouw funnel? Hoe gemakkelijk is de site om te navigeren en te begrijpen? Hoe ziet de mobiele ervaring eruit?

Als je gebruikerservaring slecht is, zal het niet alleen de algemene kans op het krijgen van de verkoop schaden, maar het zal jouw zichtbaarheid ook verminderen als het gaat om SEO. Google besteedt veel aandacht aan de gebruikerservaring. Vernietig het niet door de pagina’s vol te proppen met advertenties of het heel moeilijk te maken om op jouw site te navigeren. Hier zijn een paar tips:

  • Verwijder alle niet-noodzakelijke items uit de funnel
  • Zorg ervoor dat de prospect snel van pagina naar pagina kan gaan

Maak geen onderbrekingen in de funnel

3. Bouw een waardegestuurde loodmagneet.

Hoeveel waarde voeg je toe? Wist je dat de meeste mensen bij hun eerste interactie geen product of dienst kopen? Een heel klein percentage zal meteen kopen. Het duurt vaak tussen de 90 dagen en 18 maanden voor de consument om te kopen wanneer ze naar een product of dienst hebben gevraagd. Jouw doel? Wees erbij als ze klaar zijn om transacties te verrichten.

Hoe doe je dat? Bied hen eerst waarde. Bouw een relatie op. Vraag niet voordat je geeft. Geef voordat je het vraagt. Hiermee word je als autoriteit gezien. En als je ze op een kleine manier helpt, zullen ze dat onthouden. Wat houdt een grote loden magneet in? Het kan een verscheidenheid aan dingen zijn. Maar aan het eind van de dag moet je ervoor zorgen dat het snel verteerbaar is en dat de informatie uitvoerbaar is.

Maak het gemakkelijk te lezen en inzichtelijk. Vul het niet alleen met informatie. Vul het met informatie waarop ze actie kunnen ondernemen. Dat is het verschil tussen het leveren van informatie en het geven van inzicht. Als je geen leidende magneet hebt, maak er dan een. Maak een checklist, een spiekbriefje, een pdf of iets anders wat waarde oplevert.

4. Verzorg abonnees met een e-mailreeks.

Een geweldige manier om een ​​groeihack te maken, is om verbinding te maken met je abonnees. Klinkt fundamenteel, toch? Wel, het is een van de sleutels. Als je je abonnees kunt voeden en een relatie in de loop van de tijd kunt ontwikkelen, kun je ze uiteindelijk ertoe brengen iets van je te kopen. Maar als ze op een bepaald niveau geen verbinding met je hebben, kun je het bijna vergeten.

Bouw een e-mailreeks die blijft geven. Maak het weken of maanden lang. Stuur er elke dag een. Voed die abonnee. Verhalen vertellen. Bouw een band en versterk die relatie in de loop van de tijd. Probeer niet gewoon te verkopen aan de prospect. Zorg ervoor dat je ze dingen leert waarvan je weet dat die ze kunnen helpen.

Praat met ze alsof ze je vriend zijn. Gebruik Geachte en P.S. en acroniemen zoals TTYL enzovoort. Wees duidelijk en beknopt in je communicatie, maar wees ook vriendelijk. Denk erover na alsof je gewoon praat met iemand die je heel goed kent. Dat is het. Speel het korte spel niet. Denk op de lange termijn en wees strategisch.


5. Focus op conversies en optimalisatie.

Heb je een converterende aanbieding? Zo niet, waarom dan? Zonder een conversie-aanbieding kan je onmogelijk beginnen met het schalen of zelfs optimaliseren van die conversies. Het bouwen van een conversie-aanbieding houdt nu in dat je heel wat marketingprincipes moet samenvoegen. Jouw aanbod moet eerst en vooral goed zijn.

Als je weet dat je € 1 kunt uitgeven en € 2 verdient, zou je dan niet doorgaan met het opschalen van die uitgaven om ervoor te zorgen dat je meer geld verdient? Stel jezelf de vraag, is jouw website geoptimaliseerd voor conversie? Je kan tools zoals Google Analytics gebruiken voor het bijhouden van conversies, of door jouw hele trechter te bouwen in software zoals ClickFunnels.

Leer en begrijp de betekenis en het belang van termen als kosten per klik (CPC) en kosten per acquisitie (CPA) enzovoort. Kies deze in door jouw targeting aan te scherpen en jouw klant beter te begrijpen. Als je niet converseert met Facebook-advertenties of andere betaalde verkeersmiddelen, ga je terug naar de onweerstaanbare aanbieding. Behandel de pijnpunten en verander je aanpak.


6. Segmenteer lijsten op basis van acties.

Hoeveel segmentering doe je in jouw bedrijf? Verdeel je jouw berichten op jouw website, e-mails en advertentiecampagnes op basis van hun interactie met jou? Hoe beter je bent in het segmenteren, hoe beter je jouw berichten kunt afstemmen op de persoon met wie je spreekt.

Dit doet heel veel voor je sales. Het kan worden gebruikt om je weg te hacken naar extreme groei, ongeacht in welk stadium je staat. Dit kan verschillende lagen diep lopen, omdat er zoveel potentiële statistieken bij betrokken zijn. En hoe groter jouw bedrijf is en hoe meer producten of services je aanbiedt, hoe complexer dit kan zijn.


7. Herintreden en opnieuw marketen met pixels.

Hoeveel maak je opnieuw aan en publiceer je opnieuw aan mensen die jouw website bezoeken? Nogmaals, de meeste klanten zullen niet kopen bij de eerste interactie. Ze hebben herhaling nodig. Hoe meer ze je zien, hoe groter de kans dat ze van je zullen kopen.


Hoe kan je een campagne instellen die opnieuw mensen aantrekt en opnieuw wordt aangeboden aan personen op basis van eerdere bezoeken aan jouw website? Je kan de Facebook-pixel eenvoudig gebruiken om dit te doen. Of de Google-pixel. Het houdt de bezoeken van de gebruiker aan jouw site bij en je kan bepaalde mensen die onlangs jouw website hebben bezocht opnieuw inschakelen.


8. Verdien geld met uw klanten via levenslange waarde.

De meeste ondernemers zijn korte termijn gericht. Ze kijken naar de huidige interactie van de verkoop en denken niet na over toekomstige interacties. Maar Lermsider zegt dat ‘s werelds grootste ondernemers de Life-time value (LTV) van hun klanten begrijpen. Wanneer je LTV begrijpt, kun je strategieën implementeren om jouw klanten onderweg inkomsten te laten genereren.

Kijk goed naar je upsell-proces. Heb je een systeem voor verwijzingen? Hoe zit het met het proces nadat een klant bij je heeft gekocht? Heb je een systeem om met hen te communiceren? Vergeet niet dat mensen eerder grotere sommen geld uitgeven als ze een klein beetje hebben uitgegeven.


9. Verbeter de snelheid van jouw website.

Wist je dat de meeste mensen een website zullen verlaten als het langer duurt dan drie seconden om te laden? Houd er rekening mee dat snelheid alles is. Er is een reden waarom Google en Facebook zo gefixeerd zijn op snelheid. Immers, ze hebben respectievelijk de Accelerate Mobile Pages (AMP) en Facebook Instant-artikelen geïntroduceerd.

Het grootste deel van de wereld werkt nog steeds op langzamere mobiele breedbandsnelheden. En zelfs voor delen van de wereld die sneller zijn, zijn de snelheid van jouw website en de onderliggende gebruikerservaring cruciale bepalende factoren voor jouw vermogen om te verkopen. Niemand wil wachten op een site om te laden of vastzitten in een slecht ontworpen website. Niemand.

De meeste sites verliezen de helft van hun bezoekers voordat de pagina wordt geladen, volgens Google. Test jouw site met Google’s nieuwe mobiele snelheidstool. Je kan ook een meer diepgaande tool van Google gebruiken, genaamd Page Insights. Beide tools analyseren jouw site en produceren een reeks aanbevelingen voor oplossingen die je meteen kunt uitvoeren om de snelheid te verbeteren.


10. Evalueer jouw analyses zorgvuldig.

Bekijk jouw analyses zorgvuldig. Van wie zijn de klanten en waar komen ze vandaan? Lersmider zegt dat hoe beter je deze informatie kent, hoe gemakkelijker je beslissingen kunt nemen om je groei te stimuleren. Hoe lang blijven deze mensen hangen op jouw site en welke pagina’s bezoeken ze?

Gebruik deze kennis om te weten te komen waar de funnel breekt. Gebruik het om de gebruikerservaring te verbeteren en jouw groei effectief te schalen door te zien wat werkt en wat werkt niet en zet de inspanningen in om het te repareren. Gebruik tools zoals truconversion.com of hotjar.com voor heatmaps en monitoring van gebruikerssessies. Dit kan potentieel onschatbare informatie bieden die je vervolgens kunt gebruiken om dingen naar een hoger niveau te tillen.

(vertaald en aangepast uit de originele blog van R.L.Adams d.d. 5 december 2017)

Denk je na het lezen van deze blog, holimoli, waar komt dit vandaan? Dit is waar ik mij mee bezig houd tussen het trainen en coachen door! En ik vond het te waardevol om niet te delen.

Heb je vragen, stel ze gerust hieronder. Ik geef zo goed mogelijk antwoord! Ook jouw ervaringen hiermee zijn welkom!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.